Vad som ska bli intressant och se är om Samsung går samma väg nokia och släpper endast en enhet som endast är avsedd för vissa utvalda utvecklare. Då det ibland kan vara relevant för framgången att snabbt får ut en mobil på marknaden så tror jag aldrig den rätta vägen är att endast släppa en produkt till en utvaldgrupp(specifika länder är ju självklart OK). Och i min värld behöver inte Tizen stressa utan kan istället bygga upp intresset långsamt och succesivt. Även om produkten riktar sig till utvecklare så anser jag att de vinner så mycket mer på att släppa den till alla. Även om den är svagare på vissa punkter, som återställning & recovery och användarvänlighet på den typen av områden så är de här saker inte superviktiga för det dagliga flyttet i en fungerande smartphone. Släpper dom den till alla och den säljs lite av den bygger det ändå upp communityt mycket snabbare vilket ger ökat stöd för plattformen. Utöver en ny produkt hoppas jag att OS:et bjuder på åtminstone EN udda feature som gör att den är lite unik, n900, har tydliga funktioner, tex fm-sändare, stöd, kameralucka, uttagart batteri och ja, nu är också tangentbord unikt

. Dan "rootas" utan att garantin flyger och kanske är den sista som kan det på ett tag. (Oklart för mig hur det är med n9:an på den punkten). Med n9:an tog nokia ett steg åt fel håll egenligen, in mot mitten, mer som som alla andra. Sedan kan man kanske kalla n9:ans swipande för en ny feature, men för mig är det inget att skriva hem om. Så min personliga förhoppning är helt enkelt att samsung släpper en lite udda och lite "konstig" hw. För mig behöver den inte var snygg, utan sanarade en rolig och udda produkt. Men tyvärr så blir det nog en standard. Den första devicen kommer troligen inte var top-of-the-line teknik utan mer en mid-range produkt, med ungefär samma hw spec som den numera "gamla" n9:an och genom det hamna på ett pris på ca 4000 istället för som n9:an extremt höga pris.